Germania- Intamplari- Part I

Acest articol este preluat in totalitate de pe http://xpresso.osirisdp.ro

Este a treia oara cand vin in Germania, dar pana acum nu am stat sa observ diferenta intre culturi, preturile, oamenii. Am trecut peste aceasta parte, deoarece prima data aveam doar vreo 5 ani, iar a doua oara am fost la o conferinta. Sunt aici de 5 zile si am vazut cateva lucruri despre care voi povesti.

NYPT-photo-blog-post__cartoon-300x225Parcare cu taxa

Initial mi s-a parut tare chestia- stai 20 de minute platesti 20centi, dar dupa ce am vazut ca nu puteai sa parchezi pe nicio strada fara sa dai bani mi s-a parut tare aiurea. Supermarketurile ca Aldi, Rewe, Penny ofera loc de parcare, dar nu esti deloc aproape de centru sau de vreun muzeu.

Oamenii acestia isi rezerva loc de parcare in parcarile de langa/ de la locul lor de munca. Bun… Platesc rezervarea pe an si daca merg cu familia la un suc sau cauta ceva sa se imbrace lasa pe zi minim 2euro. In Timisoara am da tot salariul pe parcari.

La picnic

Daca vrei sa faci gratare si ai chef si de o baie poti merge pe malul Rhinului. E gratuit, nu scrie nici unde ca trebuie sa platesti, te gandesti ca poti sa stai bine frumos, dar dupa trei ore vine neamtu si zice ca trebuie sa platesti 10euro. Interesant.

La posta

Presupunem ca ai de platit o taxa de 8 euro la posta. Daca nu ai card la o banca din Germania va trebui sa platesti 10euro pe langa cei 8euro!!! Crezi ca ai de platit 8 si ajungi sa dai 18euro.

Inmatriculare masina

Despre acest subiect voi vorbi intr-un alt articol, deoarece multi oameni sunt interesati. Ce va spun de pe acum e ca ei habar nu au unde gasesti o firma de asigurari care sa iti faca asigurare pentru export.

Plapuma

Oamenii acestia au doua plapume: una pentru el si alta pentru ea. Nu se cuibaresc unul in bratele celuilalt sa isi tina de cald si sa se iubeasca, ci fiecare e cu plapuma lui. Cand ajung in pat cred ca se intorc unul cu fundul la celalalt si adorm.

Impreuna

Contrar fazei cu plapuma am vazut ca pun accent pe activitatile cu familia: biciclete, motoare, plimbari, mese, etc.. Mi-au lasat impresia ca sunt mai apropiati  ca si familie decat romanii- parere formata de cinci zile; probabil voi gandi altfel dupa alte zece.

Scutecele, scutecele

Romanii isi educa copiii sa nu mai depinda de un pampers, sa faca la olita, sa se ceara la baie. Aici am vazut copii de patru ani care inca erau cu pampers.

Balaceala, balaceala

Am vazut copii facand baie in fantana publica. Daca acest lucru s-ar fi intamplat in Romania, toata lumea sarea de zece metri in sus, ”cum se poate asa ceva?”, copiii ar fi fost prost crescuti. Aici parea ceva normal: nimeni nu s-a uitat urat, nimeni nu a zis nimic, copiii si insotitorii nu aveau nicio treaba. Asa ca puradeii care vor intra sa se joace in fantani la noi in tara s-ar putea sa fi preluat obiceiul de pe dincolo.

Sunt curioasa ce voi mai vedea si pati in  urmatoarele cinci zile. See you soon! Tschüs!

Leave a Reply

